ADVARSEL om firmaet ONNET.NO !!!

Dersom noen har noe med firmaet ONNET å gjøre, må jeg advare !

Nøkkelopplysninger om firma:
https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=985266883

#onnet.no må dere holde dere langt unna.
Jeg hadde 2 domene der, – hvor det ene domenet pekte til webserveren på det andre,
– altså 2 domene, og en webserver (webhotell- der websidene ligger lagret).

I teorien skulle jo dette gå bra, – men det har vist seg at det bare var i teorien.
Fikk bla a faktura for webhotell på det domenet som pekte til det andre, ( hvor jeg hadde webhotell),
slik at jeg i praksis betalte for 2 webhotell, selv om jeg bare hadde ett.
Har vært endel rot med de, – de har stadig forandret på oppsettet sitt, nye servere, og nye innstillinger, så det har til tider vært litt tøft å få med seg alle endringene.

Men fra 18 mai i 2015 har det bare vært tull, fra ende til annen.
( datoen vet jeg fordi da ble første henvendelsen til support@onnet.no sendt).

Jeg kom ikke inn hverken med FTP eller via CPANEL som skal være tilgangene til å gjøre endring på domenene.
( Denne siden ligger på ett av disse domenene, og har nå eget webhotell også – hos One.com !)

Trodde først det var passordproblemer, og sendte forespørsel om nytt passord.
Nye passord kom, men nei. Ingen tilgang.
Jeg sendte stadig nye forespørsler om å få fikset tilgangen, men ble henvist til en epost som skulle vært sendt ut på et tidligere tidspunkt.
Til epostadressen som jeg hadde notert som kontakt epost.

Slik epost er ikke kommet, men jeg FIKK epost om at en av epostkontoene hadde overskredet lagringskapasitet. ( og ja, alle epost om domene etc taes godt vare på – på gmail.)
Etter stadige henvendelser om at jeg ikke hadde tilgang, – joda jeg kunne SE nettsidene via webadressa- men jeg kunne ikke gjøre noe med de….
– så blei jeg etterhvert ganske lei av det hele,
og gav beskjed at nå må de få orden på det, slik at jeg kan få gjort noe.

DA ( i November) får jeg beskjed om at tilgangen er sperret fordi det ligger 5,2 Gb med data og grensen er 5Gb.
Det var bare å fjerne 0.2 Gb med data, så skulle kontoen åpnes igjen .
Hallo ???
Her har jeg hatt problemer siden Mai, ikke tilgang til å gjøre NOE på kontoene,
og så viser det seg at den er stengt fordi det er for mye data på den…
Ok, hvordan får jeg tilgang til å slette noe da ?

Det hører med til historien at jeg i tidlig i vinter/vår (15) fikk en faktura for webhotell på det domenet jeg ikke hadde.
En faktura på 301 Kr.
Så i høst får jeg faktura på det ene domenet, – på kr 181,25 for det domenet jeg hadde betalt for et ikkeeksisterende webhotell
. Motregning ? nei det kan de ikke.
Istedet sender de inkassovarsel på domeneavgifta for dette domenet.

Jeg klaget på dette, og ble såpass irritert at jeg etter et halvt år uten tilgang sa opp tjenesten.
Jeg opprettet så nye domener på #one.com, der har jeg iallfall ikke hatt problemer….
God support er det og der…
Siden jeg tilslutt ble så sint at jeg sa opp hos onnet.no,
så fikk jeg jo ikke med meg masser av bilder som har blitt lastet opp der.
Jeg gav og beskjed til onnet om at dersom de ville fortsette med inkassosak mot meg pågrunn domenefakturaen ( altså ikke kunne motregne tidligere for mye innbetalt), så ville jeg gå offentlig ut med infoen.
Og selvfølgelig, for noen dager siden kom inkassokravet fra #galantinkasso galant-inkasso.com.
Har betalt dette kravet ,og har sendt de epost om at jeg bestrider kravet.
Kopi til onnet.no.

Onnet har stoppet inkassosaken, da jeg sendte hele saksresymeet til inkassoselskapet.

Svar fra inkassoselskapet:
Hei igjen
Vi har notert dine mail som kom i romjulen, disse ble videresendt til Onnet for tilbakemelding.
Du betaler så på vårt inkassovarsel den 28.des 15, vi purrer da mellomlegget siden det ble en inkasso sak den 23.des 15

Saken din vedr. restkravet ble avsluttet her da Onnet ikke ønsket at vi purret videre på dette etter dine henvendelser.
Det er ikke reg noe bet.anm på deg på denne saken og den ble avsluttet hos oss 12.jan 2016

Men jeg krever tilbakebetalt det jeg har betalt inn for mye.
Kravet sendt på epost til onnet er ikke besvart pr 23 januar 2016.
Her er utdrag av epost sendt :
Innkommende epost:
14 jan. 2016 08:57 skrev » ***» < ***@galant-inkasso.no>:
Hei igjen
Jeg fikk beskjed om kun stoppe restkravet.
Du betaler på vårt inkassovarsel etter at det er sendt ut Bet.opp i saken og dermed purret vi på mellomlegget i saken, som nå  er stoppet.
Betaling for fakt  33775 for domene adel.no har vi remittert til vår oppdragsgiver.
Med hilsen  ***
Galant Inkasso AS

Svar  ( med kopi til onnet.no ;
» ***» < ***@galant-inkasso.no>; eFaktura OnNet AS <efaktura@onnet.no>
kopi: Asbjørn Aamot ***
dato: 14. januar 2016 kl. 10.48
Ok.
Men jeg er ikke ferdig med saken,
Jeg vil ha igjen det jeg har betalt via dere, samt differansen mellom for mye betalt serverleige(webhotell) minus domenravgift for adel.no.
Jeg mistet flere gb med bilder etc pga
onnet’s elendige kundeservice, så dette har blitt en prinsippsak for meg.
Asbjørn Aamot

Da Galant Inkasso AS kun har utført et oppdrag for onnet- så bærer jeg ikke noe nag til de. Det er ikke deres feil at onnet.no er idioter.

Så, om dere har noe som helst med onnet å gjøre,
finn dere en annen leverandør for domenetjenester!

Jeg vurderer å utvide denne siden med hele saken, epostgang og annen info(bla.a. fakturaer) ,
vi får se hva onnet finner på som neste utspill.
Om jeg gjør det, – blir det med mange detaljer, som vil vise hvor «god» ( NOT) service de har.
Så moralen er enkel : HOLD DEG LANGT UNNA ONNET.NO
Asbjørn

Jeg er IKKE alene om problemer med onnet.no :

  • Andre linker til omtale av onnet.no er :

    – Omtale av onnet.no på diskusjon.no
    – Omtale av onnet.no på norskwebforum.no
  • Hold deg unna  Onnet.no  SEO ( search engine optimization )
  • SUPERBLØFF fra onnet.no
  • http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1191010
    Kunden har nå bestemt seg for å bytte leverandør (noe som jeg skjønner veldig godt, da onnet enda ikke har besvart mailene). Går inn på siden for å ordne oversendelse av Reg-Lock/AuthCode. Da skal de ha betalt for at kunden skal få tilgang til sitt eget domene! Ikke nok med det, når man da omsider bestemmer seg for å bryte med onnet fullstendig, så virker ikke betalingsdelen inne på siden til onnet. Så da må man betale 50,- ekstra for å få tilsendt faktura. Men heller ikke dette fungerer på nettsiden til de. Kunden får fyllt inn all info helt til «registrere ordren», der stopper alt og man får opp:
    Sitat
    Webområdet kan ikke vise siden
    HTTP 500
    Mest sannsynlige årsaker:
    •Webområdet er under vedlikehold.
    •Det er en programmeringsfeil på webområdet.

På siden til de står det bl.a.
Sikker betaling med: Verified by Visa, Mastercard securecode. Dette ville jo tilsi at man skulle kunne betale med sitt kort og få tilsendt koden med en gang. Virker som om det er kun betalinger for deres andre tjenester som fungerer og ikke betaling for å bli kvitt leverandøren (noe som for både Forbrukerrådet og kunden virker veldig suspekt «betale for noe man allerede eier»).

Ny mail ble sendt til onnet angående dette, ei heller denne mailen er besvart.

Kunden har også prøvd å logge inn på de forkjellige hjelpe og online-supportsidene til firmaet, bl.a. HelpOnNet eller OnAdmin. Selv ikke etter at nytt passord er blitt tilsendt. Inne på NewsOnNet har det hele tiden stått at det ikke har vært noen driftsproblemer den siste uken (slik har det stått hele tiden).

– https://www.proisp.no/kundeomtale/
Bjørnar  

Jeg flyttet nettopp fra Onnet pga. elendig kundeservice (ble feil fakturert, og ble kalt «onkel Skrue» av daglig leder da jeg ringte ang. dette), ….

http://samlet.info/webhotell/index.php?komment_id=index.php&komment_page=show_all
Peder:
 Ja OnNet er ikke bra – å si opp er et sant helvete, man sier opp og tar vare på infoen, de svarer aldri på oppsigelsen. Og når man ber om bekreftelse på oppsigelsen og purrer opp henvendelsen – er det bare kjeft å få som kunde. Jeg skjønner at det er synd å miste kunder altså – men å bli så sur hjelper i allefall ikke. Denne welevrandøren er noe skikkelig juggel… M
(06.06.2010, 12:30)

  • Sonnen.kent: OnNet AS ok, men kundeservicen når du får et problem eller trenger hjelp er forferdelig. Stiller meg ved siden av kommentaren datert 27.05.2010. Skal du bli kunde hos ONNET AS, må du være sikker på at du aldri skal flytte domenet ditt til andre hostinger og du må aldri finne på å si opp…. Jeg har bestilt flytting og reg.lock/Auth code, men ingenting skjer – nå har det gått en og en halv måned siden jeg bestilte.. Jeg har aldri i mitt liv fått sånn kjeft før som kunde, da jeg ringte support. M
    (01.06.2010, 22:24)

OnNet Suger: Snakket med OnNets kundeservice. De er noen frekke j*****. Hadde knapt åpnet munnen før jeg ble kalt for en idiot. Hva slags service er det? M

  • http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1191010
    onnet.no har enda ikke svart sin kunde eller meg på henvendelsene via mail. MEN domeneeieren har fått tak på daglig leder i Onnet AS, Kjetil. Kunden ble kjeftet huden full samt at han ble kalt for APE! Dette må jeg si er kundebehandling og kundeservice på høyeste plan, not! Dette beviser at firmaet ikke finnes seriøst i det heletatt, jeg kan ikke gjøre annet enn å advare alle mot denne leverandøren.

Andre websider tilknyttet onnet.no er bla.a
Både onnet.no og disse sidene er styrt av Kjetil Sander.
http://iktnytt.no/
http://kunnskapssenteret.com/
IKTnytt.no er utviklet og drives på hobbybasis av ansvarlig redaktør Kjetil Sander, som også står bak våre søsterportaler:
– Kunnskapssenteret.com– Aksjemarkedet.com
IKTnytt.no er også kundeavis for webbyrådet og hosting-selskapet OnNet AS som Kjetil er daglig leder i.




Har du tips til mer info om onnet.no, så legg igjen en kommentar.

Kontakt ADEL.NO

Navn Alle felt må fylles ut.

Telefon Alle felt må fylles ut.

Epost Alle felt må fylles ut.


Overskrift Alle felt må fylles ut.

Din melding Alle felt må fylles ut.


Alle felt må fylles ut.